. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> Tüm Makaleler

Tüm Makaleler

A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P Q R S Ş T U Ü V W X Y Z

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Dada Hareketinden Kavramsal Sanata Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd. Doç. Dr. Kader Sürmeli • Eklenme Tarihi: 27.03.2014 11:46:56 • Görüntüleme: 2.978
Son yıllarda sanatın doğasını sorgulayan sanatçılar, plastik sanatlara alternatif arayışlar içerisine girmişlerdir. Bu arayışların sonucu olarak, disiplinler arasındaki ayrımların ortadan kalkmaya başladığı ve yaratıcılıkta sonsuz özgür bir sürece girildiği görülmektedir...

Dada Manifestosu Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Tristan Tzara • Eklenme Tarihi: 17.11.2007 16:07:34 • Görüntüleme: 3.218
Gazetecileri beklenmedik bir dünyanın kapısına getiren bir sözcüğün – DADA – büyüsü, bizim için hiçbir önem taşımıyor.

Dadaizim Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Adil Bilhan Altay • Eklenme Tarihi: 12.01.2005 23:03:56 • Görüntüleme: 6.539
"Aynanın altındaki çeşme bir şişeye açılmaktadır. Aynaya baktığınızda ise kendinizi görürsünüz, akan siz misiniz zaman mı, çünkü sizde değişmektesiniz her saniye her zaman." İşte böyle yaşayan bir eseri üretebilecek akım Dadaizm.

Dalgınlık Üzerine Deneme Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Enis Batur • Eklenme Tarihi: 17.02.2014 23:14:11 • Görüntüleme: 1.342
Rodin’in insanı, gündelik hayatımızın varoluşu sorgulanmadan geçirdiğimiz bütün anları, dalgınlığın gerçekte kurtuluşumuz olduğunu gösteriyor… Dürer’in melankolik figürü, buna karşılık bir ruh halini yansıtıyor. Düşüncelerinin ağırlığı değil onu dibe çeken, duygu atmosferine çökmüş kapkara bir güneş yüzünden iniyor aşağıya; bu yapıya sahip insanların kolay kolay yukarılara dönemediklerini biliyoruz.

Deneylemeler : Şiir Biliminde Kuantum Sıçramalar Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Şükran Kozalı • Eklenme Tarihi: 20.02.2005 15:29:21 • Görüntüleme: 2.706
Pamukkale Üniversitesi, Fen ve Edebiyat Fakültesi'nin hazırladığı
1. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu'nda sunulan bildiri metni

Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü: Kafka ve Wells Örneği Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Öğr. Gör. Dr. Mehtap Pazarlıoğlu Bingöl • Eklenme Tarihi: 06.03.2016 16:57:52 • Görüntüleme: 2.739
1960’lardan günümüze sanata, sanatçıya ve sanat yapıtına karşı algılar değişmiş, kavramsal sanat, performans sanatı, vücut sanatı, video sanatı gibi disiplinlerarası özellikler taşıyan sayısız sanat hareketi, sanat eğitimi sürecini de yeniden değerlendirme zorunluluğu getirmiştir. Bu anlamda çalışmada, desen eğitiminde disiplinlerarası bir yaklaşım olarak desen-edebiyat ilişkisi irdelenmektedir.

Dijital Sanatlar Çerçevesinde Üretilen Eserlerde Teknoloji Kullanımı ve İnternetin Sergilemeye Etkis Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Ahmet Dolunay - Burak Boyraz • Eklenme Tarihi: 08.06.2014 16:44:37 • Görüntüleme: 1.837
Endüstri devrimini takip eden süreçte makineleşmenin getirdiği kolaylıklar ve sosyo-kültürel değişim dönemin sanatçılarını eser üretiminde kullanılan malzeme ve verilen mesaj bağlamında önemli ölçüde etkilemiştir. Sanatçılar 19.yy sonrasını kapsayan bu süreç içinde klasik sanat malzemelerinin yanında yeni medyaları da kullanmaya başlamıştır. Günümüz sanatçıları da benzer bir şekilde içinde bulunduğumuz dönemin en önemli iletişim araçlarından biri olan teknolojiden sıkça faydalanmaktadır.

Dostoyevski ve Tarkovski Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Ulus Baker • Eklenme Tarihi: 13.11.2007 20:23:04 • Görüntüleme: 3.109
Acaba neden Dostoyevski edebiyatın en yüksek noktasında yer alıyor? Ve bir asır sonra Tarkovski başka bir alanda sinemada, en yüksek filmleri yapabiliyor?

Dön Geri Bak Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 03.05.2006 19:13:55 • Görüntüleme: 3.680
Doğru; sanatçı ve halk arasında bir çatışma var. Oysa bu çatışma gâh proleterci siyasi kesimlerce, gâh burjuva sanat tüccarlarınca menfaat aracı haline getirilmeseydi inanın bana, sanatçı ve halk kardeşçe geçiniyor, tüm anlaşmazlıklarına rağmen aşıklar gibi sevişiyor olacaklardı.

Drama Sanatı Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Prof. Dr. Özdemir Nutku • Eklenme Tarihi: 08.04.2014 14:55:24 • Görüntüleme: 1.478
Tiyatro, bütün sanatların bireşimidir. Ayrıntılı bir biçimde değerlendirilmesi gereken beş temel alanı vardır: yapıt, oyuncular, tasarımcılar, yöntem ve seyirciler... Yüzyıllar boyu güzel sanatlar kapsamı içinde dans, müzik, şiir ve yazın, yontu, resim ve mimarlık ele alınmıştır.

Duvar Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Jean Paul Sartre • Eklenme Tarihi: 06.10.2006 01:04:27 • Görüntüleme: 2.544
Bizi büyük beyaz bir odaya soktular, gözlerim kırpışmaya başladı, ışık gözlerimi rahatsız ediyordu. Sonra bir masa ve masanın arkasında dört herif gördüm, sivildiler, kâğıtlara bakıyorlardı. Öteki tutukluları dibe yığmışlardı; onların yanına kadar gidebilmemiz için bütün odayı baştan başa geçmemiz gerekiyordu.

Duvar: Erostrate Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Jean Paul Sartre • Eklenme Tarihi: 06.10.2006 00:36:57 • Görüntüleme: 1.721
İnsanlar; onlara yukarıdan bakmak gerek. Işığı söndürüp pencereye geçiyordum: Yukarıdan birisinin onları gözleyeceğini akıllarına bile getirmiyorlardı. Önden görünüşlerine dikkat ederler, bazı da arkadan görünüşlerine, ama bütün gösterileri bir yetmişlik seyirciler için hesaplanmıştır.

Duvar: Oda Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Jean Paul Sartre • Eklenme Tarihi: 06.10.2006 00:56:22 • Görüntüleme: 1.552
Mme Darbedat parmaklarının arasında bir lokum tutuyordu. Lokumu sakına sakına dudaklarına yaklaştırdı, lokumun bulandığı pudra şekeri tozlarının uçuşmasından korktuğu için nefesini tuttu.

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-1 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 28.07.2006 18:17:17 • Görüntüleme: 2.683
Gerçek şu ki;sanatına siyasi bir konuyu dahil etmekten kaçınan sanatçılar bu davranışlarını ‘sanatı siyasete alet etmeme’ ilkesi ile açıklarken büyük bir yanılgıya üstelik dayatılmış bir yanılgıya düşüyorlar.Elbette ‘alet etme’ sorunu endişeye değerdir ama ülkenin veya dünyanın politik bir sorununa el atmak, neden ille de kendini ya da sanatını kullandırtmak olarak görülür

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-2 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 02.08.2006 14:47:36 • Görüntüleme: 4.006
Sanat,daima özgürlüğe ihtiyaç duyar.Bağımsızlığın olmadığı yerde sanatçı ne boyasını ne de notasını dilediği gibi kullanabilir.Günümüzde de özel galeriler,sanat ticareti yapmakta ve hem sanatçıya hem kendisine gelir sağlamaktadır.

Sayfalar:

<< 1 2 >>

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...
Altın Oran
“Altın oran kavramı ve bu kavramın gizemi nedir?” diye düşündüğünüz olmuştur. Belki de bu kavramı ilk defa duymuşsunuzdur. Peki, nedir altın oran, nereden çıkmıştır, pratik hayatta kullanımı var mıdır? Doğada rastla...

SON 5 MAKALE  rss

CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat
Soyut dışavurumcular, 1940’ların sonlarında ortaya çıktılar ve New York’u sanat dünyasının merkezi olarak kabul ettirdiler. Ancak kimileri onların, Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerikan casuslarının piyonları olduklarını ...
Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış
Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için geliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles’in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha ço...
Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (23)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1120)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git