. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> En Çok Okunan Makaleler

En Çok Okunan Makaleler

Plastik Sanatlarda Post Modernizmin Kırılma Noktası Yazdır twitter facebook

Yazar: Türkiye’de Sanat Dergisi, Sayı: 5 • Eklenme Tarihi: 22.12.2007 20:24:00 • Görüntüleme: 4.777
Evet aynen öyle. Bir kırılma noktasına doğru ilerliyoruz. İlk kez bienal, “niye falanca da ben değil” gibi oldukça kısır bir “dırdırlanmayı” aşacak olması temenni edilen, daha ciddi tartışmaların hesaplaşmaların konusu haline geliyor gibi. Tartışma, bienalin ideolojik içeriği ve belirleyicisi “küratör” üzerine. Bunun olması da gerekiyordu.

Eşref Üren (1897-1984) Yazdır twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 25.10.2005 00:57:20 • Görüntüleme: 4.748
Eşref Üren akademik resim anlayışının dışındadır.Onu eleştirenler desen konusunda bazı sıkıntıların olduğunu söylemelerine rağmen , Nurullah Berk “Eşref desen çizer, ama bu desen onun resminin gerektirdiği desendir.” diyerek,savunmuştur. Eşref Üren, batı resim anlayışının kalıplarına bağlı kalmadan,gerçeklik ile soyut arasında geliştirdiği kendine özgü doğa anlayışına sahiptir

Nazım Hikmet Ran (1902-1963) Yazdır twitter facebook

Yazar: EdebiyatTürk • Eklenme Tarihi: 17.03.2005 00:21:18 • Görüntüleme: 4.741
15 Ocak 1902’de Selanik’te doğdu. 3 Haziran 1963`te Moskova`da yaşamını yitirdi.

Georg Wilhelm Friedrich Hegel ve Felsefesi Yazdır twitter facebook

Yazar: Hakan • Eklenme Tarihi: 09.11.2005 19:46:32 • Görüntüleme: 4.701
Büyük bir sistem kurarak, Kant`ın imkansız olduğunu söylediği şeyi gerçekleştirmiş, yani rasyonel bir metafizik kurmuş olan ünlü Alman filozofu. 1770-1831 yılları arasında yaşamış olan Hegel`in temel eserleri...

Mimar Sinan (1489-1588) Yazdır twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 24.03.2007 16:34:14 • Görüntüleme: 4.665
Sinan, mimarîde Osmanlılara özgü biçimi olgunluğa ulaştırdı. Bu biçimin ana özelliği yapıda temel örtü olarak kubbenin kullanılmasıdır. Ayrıca kubbenin, Anadolu`da üç yüzyıllık bir denemeden sonra anıtsal yapıyı biçimlendirmede yaratıcı ana öğe durumuna gelmesidir.

Felsefe nedir ne degildir? Yazdır twitter facebook

Yazar: Aksiyon • Eklenme Tarihi: 27.04.2005 22:50:31 • Görüntüleme: 4.631
Türk insanı felsefeyi nasıl tanımlıyor? Çok konuşan kişiye neden “felsefe yapma” deriz de konu siyaset ve spor olduğu zaman hepimiz birer “filozof” kesiliriz? Neden felsefecilerle toplum aynı dili konuşmaz... Ve neden felsefe anlaşılmaz?

İzlenimcilerin Duyumlara Dayalı Renk ve Işık Serüveni Yazdır twitter facebook

Yazar: Leyla Varlık Şentürk • Eklenme Tarihi: 12.09.2015 20:05:46 • Görüntüleme: 4.629
Aydınlanma çağı ve sanayi devriminin getirdiği bilimsel ve teknik gelişmelerin paralelinde sosyolojik ve felsefi atılımlar, 19. yüzyılda sanatçıları yeni sanatsal ifade arayışları içinde izlenimciliğe kadar götürmüştür. Fizik alanındaki yeni buluşlar ise, ışık ve rengin aslında bilinenin çok ötesinde farklı bir tanımlaması olduğunu göstermiştir.

Sembolizm Nedir Yazdır twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 25.04.2006 22:48:50 • Görüntüleme: 4.566
Yazımıza öncelikle tarihsel açıdan sembolizme neden gerek duyulduğunu inceleyerek başlayacağız. Birtakım şeyler niçin mecazi ve benzetmeli bir şekilde kullanılmıştır?

Sanat, Benlik Nesnesi ve İlham Yazdır twitter facebook

Yazar: Prof. Dr. Melike Güney • Eklenme Tarihi: 29.06.2006 18:39:05 • Görüntüleme: 4.562
Bu yazıda sanatçının benliği ile benlik nesnesi olarak işlev gören sanat yapıtı arasındaki ilişkiler tartışılmış ve yaratıcı süreç içinde sanatçının yaşantılarının değişime uğrayarak estetik elementler yardımı ile bir sanatsal yapıta dönüştüğü açıklanmaya çalışılmıştır. Anahtar Sözcükler: Yaratıcılık, benlik nesnesi, ilham.

Refik Fazıl Epikman (1902-1974) Yazdır twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 18.09.2005 22:32:25 • Görüntüleme: 4.546
Refik Fazıl Epikman, Türkiye Cumhuriyeti’nde sanat olgusu adına, resim uygulamalarıyla çağdaş anlayışa yönelik olarak izlenen yolda önemli bir mesafe almıştır. Bunun yanında yaptığı teorik çalışmalarla sanat olgusunun toplum tarafından tanınması için önemli çabalar sergilemiştir.

Sayfalar:

<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Altın Oran
“Altın oran kavramı ve bu kavramın gizemi nedir?” diye düşündüğünüz olmuştur. Belki de bu kavramı ilk defa duymuşsunuzdur. Peki, nedir altın oran, nereden çıkmıştır, pratik hayatta kullanımı var mıdır? Doğada rastla...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...

SON 5 MAKALErss

CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat
Soyut dışavurumcular, 1940’ların sonlarında ortaya çıktılar ve New York’u sanat dünyasının merkezi olarak kabul ettirdiler. Ancak kimileri onların, Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerikan casuslarının piyonları olduklarını ...
Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış
Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için geliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles’in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha ço...
Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (28)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1129)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git