. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> Makale ve Araştırmalar >> Araştırmalar

Araştırmalar

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-1 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 28.07.2006 18:17:17 • Görüntüleme: 2.640
Gerçek şu ki;sanatına siyasi bir konuyu dahil etmekten kaçınan sanatçılar bu davranışlarını ‘sanatı siyasete alet etmeme’ ilkesi ile açıklarken büyük bir yanılgıya üstelik dayatılmış bir yanılgıya düşüyorlar.Elbette ‘alet etme’ sorunu endişeye değerdir ama ülkenin veya dünyanın politik bir sorununa el atmak, neden ille de kendini ya da sanatını kullandırtmak olarak görülür

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-2 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 02.08.2006 14:47:36 • Görüntüleme: 3.974
Sanat,daima özgürlüğe ihtiyaç duyar.Bağımsızlığın olmadığı yerde sanatçı ne boyasını ne de notasını dilediği gibi kullanabilir.Günümüzde de özel galeriler,sanat ticareti yapmakta ve hem sanatçıya hem kendisine gelir sağlamaktadır.

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-3 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 05.08.2006 13:09:06 • Görüntüleme: 2.533
Politik erdemin mükemmel bir temsilcisi olmak,okurun gıpta ederek benzemeye çalışacağı bir örnek olmak.Olumlu kahraman,karşılaştığı türlü güçlükleri yener,yardım etmek istediği insanlar için düştüğü yalnızlığa katlanarak tarihin kendisine verdiği görevi yerine getirir.

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-5 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 13.08.2006 17:50:25 • Görüntüleme: 1.789
Almanya’da sanat ve politika ilişkisi biraz daha farklı ve tutucu yürüyordu.Elbette bu tutuculukta pay sahibi olan sanatçılar değil devlet yetkilileri ve Naziler idi.

Dünyada ve Türkiye’de Toplumcu Sanat Eğilimleri-6 Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Zafer Kalfa • Eklenme Tarihi: 15.08.2006 17:56:12 • Görüntüleme: 2.570
Ülkemizde politik amaçlı sanat hareketleri,dünyadaki örnekleri kadar ses getirememiş ve onlar gibi kitleselliğe ulaşamamış olsa da sanatında siyasal olaylara,toplum sorunlarına yer veren bir çok sanatçı olmuştur.

Karagöz Hacivat Gölge Oyunu Tarihi Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Cevdet Kudret • Eklenme Tarihi: 16.08.2006 17:45:34 • Görüntüleme: 7.390
Karagöz, bir «gölge oyunu» dur. Bu oyun, deriden kesilmiş birtakım şekillerin (insan, hayvan, bitki, eşya v.b.), arkadan ışık verilerek beyaz bir perde üzerine yansıtılması temeline dayanır.

Mevlevi Ayini Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Celalettin Çelebi • Eklenme Tarihi: 26.08.2006 14:49:21 • Görüntüleme: 2.432
Sema, kulun hakikate yönelip, akılla-aşkla yücelip, nefsini terk ederek, Hak'ta yok oluşu ve olgunluğa ermiş, kamil bir insan olarak tekrar kulluğuna dönüşüdür. Bütün varlığa, bütün yaratılanlara yeni bir ruhla, sevgi için, hizmet için dönüşüdür

Attila İlhan’ın Ardından Toplumsal Gerçekçiliğin Kuramsal Kökeni Üzerine Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Seçkin Eroğlu • Eklenme Tarihi: 30.08.2006 21:01:21 • Görüntüleme: 5.835
Attila İlhan’ı yakın zamanda kaybettik.Bu yazı Attila İlhan’ın 50 yıldır savaşını verdiği ve kendisinin başlattığı edebiyatta Mavi akımının da temelini oluşturan toplumsal gerçekçiliğin nasıl bir zihin tarafından, hangi yollarla yaratıldığını göstermeye çalışacak.

Attilâ İlhan Hangi Edebiyatı Savunur Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Doğan Hızlan • Eklenme Tarihi: 30.08.2006 21:07:23 • Görüntüleme: 2.955
Okurlarıyla aralarındaki bağı kurmada kimi şairler için eleştirmenlere daha ağır görevler düşer. Bazan bir şârih, bazan bir eleştirmen, bazan bir edebiyat tarihçisi özelliğini aynı teknede yoğururlar.
İyi ve has şiir, her zaman zor anlaşılan, kendini güç ele veren şiir anlamına gelmez. Şiirin anlaşılabilirliğini, algılanabilirliğini şairin kendisi seçer.

Sayfalar:

<< 1 2 3 4 >>

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...
Altın Oran
“Altın oran kavramı ve bu kavramın gizemi nedir?” diye düşündüğünüz olmuştur. Belki de bu kavramı ilk defa duymuşsunuzdur. Peki, nedir altın oran, nereden çıkmıştır, pratik hayatta kullanımı var mıdır? Doğada rastla...

SON 5 MAKALE  rss

CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat
Soyut dışavurumcular, 1940’ların sonlarında ortaya çıktılar ve New York’u sanat dünyasının merkezi olarak kabul ettirdiler. Ancak kimileri onların, Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerikan casuslarının piyonları olduklarını ...
Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış
Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için geliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles’in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha ço...
Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (16)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1119)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git