. . .
Sanat Teorisi
  Ana sayfa >> Makaleler >> Makale ve Araştırmalar >> Araştırmalar

Araştırmalar

Sanatın Koruyucuları ve Mesenlik Kavramı Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Derya Uzun • Eklenme Tarihi: 10.11.2007 21:48:03 • Görüntüleme: 3.917
Sanatın koruyucusu olan "mesenler" in kavramsal analizi ve geçmişten günümüze sanata katkıları, unutulmaması gereken önemli bir konudur.

Resimde Mekan Olgusu Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 22.07.2008 14:02:48 • Görüntüleme: 4.610
Resim tarihi, bir bakıma mekanın temsil edilmesine ilişkin tercihlerin tarihidir. Renk, çizgi, gölge, ışık, perspektif vb. öğeler ile arasında işlevsel bir bağ vardır. Bu öğeler zamanla değişime uğramışlar. Bu nedenle mekanın temsil edilişi de değişime uğramıştır.

Osmanlı İmparatorluğunda Mimar Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 07.08.2008 14:09:58 • Görüntüleme: 5.453
Osmanlı İmparatorluğu döneminde, inşaat yapımını sürdüren mimarlar işlerini yaptıkları topluma göre sınıflanıyorduSaray ve çevresi için gerekli yapılar Hassa Mimarları tarafından inşa ediliyordu. Başkent’ten uzak şehirlerde ise Şehir Mimarları vardı. İnşaat Esnafı adı altında toplanan üçüncü grup ise, halkın ihtiyacı olan konutları inşa ediyordu.

‘Türk Şiirinin Büyük Saati’ 80 Yaşında Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Miraç Zeynep Özkartal • Eklenme Tarihi: 07.01.2009 13:48:12 • Görüntüleme: 2.279
Türk edebiyatının ölümsüz şairlerinden Turgut Uyar 4 Ağustos 1927’de doğdu. Ve yine bir ağustos günü, ayın 22’sinde ayrıldı bu dünyadan; 22 yıl önce...

Müziğin Sinoplu Diyojen’i: Murat Yılmazyıldırım Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: H. İbrahim Türkdoğan • Eklenme Tarihi: 26.07.2009 13:28:24 • Görüntüleme: 2.350
Murat Yılmazyıldırım'ın "Üç Mevsim Bir Ölüm / Üç Ölüm Bir Mevsim" adlı albümü Türkiye'de sıradışı ve biricik bir eserdir. Yılmazyıldırım, Varlık ve Hiçlik adına imzaladığı bu eserinde kendine özgü olanı, ruhunda yaşattığı Kendilik felsefesini işlemiştir.

Hristitan Sanatı Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Bilinmiyor • Eklenme Tarihi: 27.10.2010 14:20:57 • Görüntüleme: 1.410
Her din kendi içinde kutsal ve anlamlı sayılan birtakım semboller kullanmıştır ve hala da kullanmaktadır.Hıristiyan sanatında ise bunun en çarpıcı örneğini haç'ta görmek mümkündür.

Barok Dönem Cenovalı Heykeltraşlar Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Yrd.Doç.Dr.Özand Gönülal • Eklenme Tarihi: 09.01.2011 01:14:58 • Görüntüleme: 4.572
Barok Üslup, heykel uygulamalarında hareketin görüntüsünden uzaklaşıp yaşayan hareketin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Barok Üslup eğemenliğinde yapılan heykellerde yaşayan hareketin ortaya çıkmasını sağlayan iki temel özellik vardır; bunlardan ilki “açık form” anlayışıdır. İkincisi ise, hem figür biçimlenmesinde hem de diğer unsurların biçimlenmesinde temel oluşturan S ve C kıvrımlarıdır.

Bursa Anadolu Arabaları Müzesinde Bir Araştırma: Müzede Sanat Eğitimi Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: Doç. Dr. Gonca Erim • Eklenme Tarihi: 29.03.2014 14:08:16 • Görüntüleme: 994
Türkiye’nin Marmara bölgesinde yer alan Bursa, tekstil ve otomobil endüstrisi ile ünlüdür. Bursa’nın büyük otomobil fabrikalarından biri olan Tofaş, Umurbey mahallesinde yer alan parkta Anadolu Arabaları Müzesini kurmuştur. Müzenin yapımına 1998 yılının Nisan ayında başlanmış olup 2002 yılında faaliyete geçmiştir.

Mimar Sinan Camilerinde Modüler Sistem Yazdır Google+ twitter facebook

Yazar: E. Füsun Alioğlu, Nil Köroğlu • Eklenme Tarihi: 10.05.2014 18:53:08 • Görüntüleme: 2.104
Mimar Sinan yapılarının tasarımından inşasına kadar geçen süreçte, tasarlama ve bu tasarımı somut bir yapıya dönüştürme yöntemleri kesin olarak bilinmemektedir. Bu doğrultuda yapılan bu çalışmada, modüler sistem ile cami taşıyıcı sistemi ve taşıyıcı sistem yapı elemanları arasındaki ilişki incelenmiştir.

Sayfalar:

<< 1 2 3 4 >>

Ana sayfa | Makaleler

Aç

Haftanın Yazısı: CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat

EN İYİ MAKALELERrss

Makaleler bölümündeki en iyi 5 içerik.
Eser Analiz Yöntemleri
Sanat olgusunun varlığını kavramanın en doğru yolu, sanat eserini çözümlemekte yatmaktadır. Bu konuya karşı XX.yüzyıl başlarında ilgi uyanmaya başlamış ve 1915 yılında Heinrich Wölfflin ve sonrasında Erwin Panofsky ...
Türk Resminde Kurtuluş Savaşı Teması
Sanatın toplumsal yapılara, bağlı gelişmesiyle, sanatçının yaratımını politik, ekonomik, kültürel şartlara uyumlu bir tavırla gerçekleştirmesi özdeştir. Bu arada tarihî sürecin hiçbir döneminde varlığı inkâr edileme...
Sokrates ve Felsefesi
M.Ö. 469-399 yılları arasında yaşamış olan ünlü Yunanlı düşünür. Platon’un hocası olan Sokrates, yazılı hiçbir şey bırakmamış, tüm zamanını özellikle gençlerle felsefe tartışarak geçirmiştir. Görüşleri, tartışmaları...
Barok Dönem Cenovalı Ressamlar
İtalya’nın kuzey batısında, liman kenti olan Cenova (İ.Ö.218) Romalılar döneminden itibaren önemli bir merkez olarak tarih içinde yer almıştır. Cenova aynı zamanda İtalya’nın Orta Avrupa’ya açılan kapısı durumundadı...
Altın Oran
“Altın oran kavramı ve bu kavramın gizemi nedir?” diye düşündüğünüz olmuştur. Belki de bu kavramı ilk defa duymuşsunuzdur. Peki, nedir altın oran, nereden çıkmıştır, pratik hayatta kullanımı var mıdır? Doğada rastla...

SON 5 MAKALE  rss

CIA’nin Kültürel Silahı: Çağdaş Sanat
Soyut dışavurumcular, 1940’ların sonlarında ortaya çıktılar ve New York’u sanat dünyasının merkezi olarak kabul ettirdiler. Ancak kimileri onların, Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerikan casuslarının piyonları olduklarını ...
Renk Teorisine Tarihsel Bir Bakış
Tarih boyunca uygarlıklar, renk teorilerini etraflarındaki dünyayı tanımlamak ve renkleri nasıl gördüğümüzü anlamak için geliştirmişlerdir. Ancak, ilk kez Aristoteles’in fikirleri renk teorisyenleri arasında daha ço...
Batılı Sanatçıların Çallı Kuşağı’na Etkileri
Çallı Kuşağı, bilinen bir diğer adıyla 1914 Kuşağı; Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde sanat hayatına atılan sanatçılardan oluşur. Bu sanatçılar yıkılan bir imparatorluğun ardından her anlamda yeniden inşa e...
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanat
Theodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” dü...

Navigasyon

Galeri
Üye/Ziyater
  • . Aktif üye sayısı (0)
  • . Aktif ziyaretçiler (16)
  • . Kayıtlı üye sayısı (1119)
  • . Yeni Üyelik
Açılış sayfası yap Sayfa basina git